Voorbeeld succesvolle tweet: direct na eindsignaal

Als blogger en social media analist heb je geluk als je van voetbal houdt. Want als jij je hebt verheugd op een avondje Milan-Barcelona in de Champions League en de NOS zendt de totaal onbelangrijke (in mijn ogen dan) wedstrijd Galatasaray-Schalke 04 uit, dan zul je vast niet de enige zijn. En dat bleek ook het geval te zijn. Vlak voor het eindsignaal checkte ik in Buzzcapture het volume van Sport 1:

Buzzcapture volume Sport 1

Buzzcapture volume Sport 1

Deze tweet werd binnen 5 minuten geretweet door het account van Sport1. Daarmee had mijn tweet in 1x 30.000 volgers meer bereikt en toen viel er een retweet-regen neer op het Buzzcapture account. En iedere blogger weet dat dit soort regen het leukste is wat er is. Veel positieve reacties volgden.

Goede timing en positief sentiment

Doordat de wedstrijd van Barcelona heel spannend was en die van Galatasaray snel gelopen was, leefde bij veel mensen het idee dat de NOS een domme beslissing had gemaakt. Doordat de tweet vijf minuten voor het laatste eindsignaal werd geplaatst, was deze onvrede nog volop aanwezig. De volgende ochtend zou dit gevoel er niet meer zo sterk zijn, maar om dit tijdstip baalde de voetbalsupporter nog.

Doordat de tweet opgepikt werd, is het leuk dat je spontane actie laat op de avond werd gewaardeerd en krijg je positieve energie dit vaker te doen.

 

test

Deel dit artikel

About Jaap
Social Media analist bij het Algemeen Dagblad (AD.nl) met passie voor dataonderzoek. Werkte voor veel bedrijven als dataonderzoeker bij Buzzcapture en Social Embassy. Gastspreker en trainer op gebied van social media analyses.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*