Scoren op Valentijnsdag

Als je een groot publiek wilt bereiken door te bloggen is het een voordeel als je groot voetballiefhebber bent. Dan weet je namelijk wat er leeft en kun je op de actualiteit inspelen. Zo besefte ik dat een Ajax-supporter op 14 februari zowel een Europacup wedstrijd als Valentijnsdag in de agenda had staan. Voetbalsupporters staan graag op de aperots te roepen dat voetbal belangrijk is en die aperots heet in dit geval Twitter. En uit de data van Buzzcapture bleek al snel dat veel mensen het vooral belangrijk vonden te vertellen dat ze gewoon naar Ajax gingen kijken. De vriendin was volgens de Twitteraars even minder belangrijk. Hier schreef ik een blog over en dit resulteerde in het best gelezen blog van Buzzcapture van het eerste kwartaal van 2013.

Artikel op RTV Noord Holland naar aanleiding van blog

Artikel op RTV Noord Holland naar aanleiding van blog

RTV Noord Holland

Het leuke was dat de tweet werd opgepikt door een aantal fansites van Ajax en dat het uiteindelijk ook werd overgenomen door RTV Noord Holland, zonder dat ik hen een persbericht had gestuurd. Iedere blogger zal erkennen dat het leuk is als een blog wordt opgepikt zonder dat je hier veel moeite voor hoeft te doen.

In dit geval kreeg het blog vooral een boost door een retweet van voetbalblog Catenaccio.nl:

Soms krijg je het sneeuwbaleffect waar je als blogger op hoopt, soms denk je een topblog te hebben en krijg je geen reactie. Het is een leuk spelletje.

 

Deel dit artikel

About Jaap
Social Media analist bij het Algemeen Dagblad (AD.nl) met passie voor dataonderzoek. Werkte voor veel bedrijven als dataonderzoeker bij Buzzcapture en Social Embassy. Gastspreker en trainer op gebied van social media analyses.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*