
-Advertorial-
De online marketingwereld is steeds in verandering. Er komen nieuwe regels bij, de strategieën veranderen en je probeert altijd te innoveren, om zo een streepje voor te hebben op de concurrentie. Een goed voorbeeld van een markt waar de concurrentie hevig is, is de online gokmarkt. Niet voor niets trekken de gokbedrijven uit binnen- en buitenland allerlei marketingtrucs uit de kast om nieuwe spelers aan zich te binden en bestaande spelers te behouden.
Alle marketingtrucs uit de kast
Online casino’s profiteren vooral van het aantrekken van nieuwe klanten. De regels rondom online gokken veranderen steeds weer. Er is een flinke groei aan online casino’s zelf, maar ook van vergelijkingssites. De websites doen er alles aan om te concurreren. Zo maken ze gerichte reclame en hebben ze loyaliteitsprogramma’s in werking gesteld, om loyale klanten die vaak terugkomen te belonen. Daarnaast brengen bonussen en promoties ook nieuwe klanten.
Gerichte reclame maken
Eén van de strategieën die we de afgelopen jaren steeds meer hebben gezien, is het maken van gerichte reclame. Er zijn maar weinig algemene advertenties te vinden die mensen echt aanspreken. Gericht reclame maken is relatief vaak in het nieuws. Een manier van gericht reclame maken, is door te adverteren op websites die voldoen aan de demografische gegevens van het casino. Door te kijken naar deze gegevens, kun de casino’s advertenties maken die rechtstreeks aansluiten op de voorkeuren van klanten. Op deze manier is er meer conversie. Mensen die online gokken, hebben bijvoorbeeld ook vaker beleggingen of crypto. Door te adverteren op zulke sites, kan er doelgericht geadverteerd worden. Zeker als die websites zelf producten of diensten verkopen voor volwassenen. Denk bijvoorbeeld aan aandelen, verzekeringen en dergelijke.
Loyaliteitsprogramma’s
Natuurlijk wil een casino zonder cruks niet alleen nieuwe klanten aantrekken, maar ook bestaande klanten behouden. Dat kan door deze klanten te belonen met bonussen en promoties. Om deze reden geeft het casino soms free spins weg. Op deze manier kunnen spelers op kosten van het casino, geselecteerde spellen een aantal keren gratis spelen. Dit soort free spins en free bets worden meestal ingezet om een nieuw spel te promoten of om bestaande spelers in het zonnetje te zetten. Soms kun je free spins ook zelf verdienen, als je voldoende punten via een loyaliteitsprogramma hebt verdiend. Zo krijg je kansen die nieuwe spelers niet meteen krijgen.
Bonussen en promoties bieden
Maar nieuwe spelers zijn minstens zo belangrijk als het behouden van regelmatig terugkerende spelers. Om deze reden hebben vrijwel alle online casino’s bonussen en promoties in het leven geroepen. Dat begint meteen al op het moment dat iemand voor het eerst een account aanmaakt. Sommige casino’s geven bijvoorbeeld een no deposit bonus, waarbij je geen geld hoeft te storten om je eerste bonus te krijgen. Meestal ligt deze bonus tussen de 10 en 20 euro. Daarvoor hoef je als speler niets te doen. Maar je kan de winsten die je met deze bonus hebt verdiend, niet meteen uitkeren. Vrijwel alle casino’s hanteren zogenaamde rondspeelvoorwaarden. Dit betekent dat je de bonus eerst verplicht een aantal keren moet inzetten, voordat je de winst uitgekeerd krijgt. Deze rondspeelvoorwaarden liggen meestal op tussen de 20 en 30 keer de bonus inzetten. Daardoor is er een kans dat je de bonus verspeelt en eigen geld erbij moet inzetten om het verlies ‘weer goed te maken.’
Verder kun je ook een stortingsbonus krijgen. Bij je eerste storting krijg je deze storting verdubbeld. Stort je 100 euro, dan krijg je nog eens 100 euro van het online casino. Dit meestal tot een maximumbedrag van 450 euro. Wil je weten hoe hoog de maximale stortingsbonus is, dan doe je er goed aan om eerst de bonusvoorwaarden te lezen.
-Advertorial-