
New York Times experimenteert veel met personalisatie en ook met nieuwsbrieven. Ze testen allerlei tijdstippen om te zien wanneer deze het best gelezen worden. Iemand heeft zich als experiment een jaar lang op alle nieuwsbrieven van New York Times ingeschreven, om te zien hoe laat hij deze in Europa zou ontvangen. Daaruit maakte hij de bovenstaande grafiek. Daarmee zou je kunnen stellen dat volgens onderzoek van de New York Times het beste tijdstip om een nieuwsbrief te versturen 12:00 uur is. Ik merk bij opdrachtgevers dat hier verschillende theorieën over zijn, zelf zou ik blind varen op deze data van NY Times.
Overigens heb ik deze afbeelding opgeslagen en kan ik nergens de originele bron vinden (ook niet via reverse search). Dit is heel erg slordig, maar ik wilde deze toch met jullie delen en zal later credits toevoegen als ik deze weer heb gevonden.
In nieuwsbrief #21 kon je lezen op welk tijdstip je een nieuwsbrief het beste kunt versturen.
Wil je iedere week deze nieuwsbrief vol tips gratis ontvangen, schrijf je hier in.