6 februari 2025

Media-belofte Maartje Bregman deelt tips voor LinkedIn

Maartje Bregman won in 2024 tijdens de Mercurs de titel beLOFte van het jaar (fotocredits: remyonline.nl). Zonder uitgever zette zij Happy Times Magazine op, een tijdschrift vol positief nieuws en verhalen van impactmakers. Maartje is een goede spreker en deelde tijdens haar overwinning-speech de tip aan jonge makers om social media te gebruiken en je netwerk uit te breiden. Ik vroeg of ze haar tips in de nieuwsbrief wilde delen:

‘Door mijn persoonlijke verhalen te koppelen aan mijn zakelijke missie en visie kan ik op een authentieke en oprechte manier mijn publiek een verhaal vertellen en daarmee de missie en visie van het bedrijf verder delen. Feit blijft dat mensen mensen willen volgen, dus daar zet ik vol op in! En het scheelt natuurlijk dat mijn bedrijfsmissie en persoonlijke missie op één lijn liggen.’

5 tips van Maartje Bregman voor LinkedIn

Vorige week deelde ze op LinkedIn nog heel concrete tips:

✅ Zorg dat elke andere, persoonlijke post een zakelijk (of tegenwoordig politiek) haakje heeft.

✅ Zorg voor een eerste zin die nieuwsgierig maakt, witruimte en emoticons voor overzicht en herkenning

✅ Een foto die iets toevoegt, maar een gezicht werkt vaak goed!

✅ Deel posts met waarden, lukraak posten is niet nodig. Maar iedere dag een post zorgt wel voor goede zichtbaarheid.

✅ Samenwerken, partnerships en anderen betrekken. Samen op de foto, elkaar taggen en delen wat jullie samenwerking voor de wereld kan betekenen. Linkedin’ers gaan goed op verbinden en haken graag aan!

Vorig jaar las je in deze nieuwsbrief ook tips van de twee grootste Nederlandse merken op LinkedIn: het FD en FTM én LinkedIn Nederland.

Ook iedere zondag gratis op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen op gebied van media, data en marketing? Schrijf je hier gratis in.