NOS Sport lanceerde deze week een mooie nieuwe dienst: Een WhatsApp-kanaal met ieder uur een video van een minuut met de highlights van het laatste uur van de Tour de France. Het is bedoeld voor iedereen die graag op de hoogte blijft van de Tour maar geen tijd heeft om alle etappes te kijken.
Ik vroeg chef Wielrennen Martijn Hendriks hoe dit idee tot stand is gekomen:
‘We zien dit kanaal als toevoeging aan onze bestaande uitingen. We livebloggen, we hebben een stream met momenten (waarin we alle highlights markeren en je die tijdens het live kijken dus super simpel terug kan kijken ín de stream), we doen updates tijdens de koers op tv, we hebben radio, we hebben teletekst. Dit is een nieuwe, andere manier van vertellen, die natuurlijk wel veel raakvlak met social heeft.’
Het kanaal heeft nu ruim 8.000 volgers, je kunt het via deze link ook gratis volgen.
In dit blog leg ik uit hoe je eenvoudig zelf ook een kanaal kunt aanmaken. In de cijfers zijn kanalen via WhatsApp nog geen doorslaand succes te noemen, maar door dit soort initiatieven van de NOS voel je wel hoe de kanalen wel degelijk een toekomst kunnen hebben en dat nieuws en WhatsApp een goede match kunnen zijn.
Iedere week dit soort nieuws gratis in je mail? Schrijf je in voor mijn wekelijkse nieuwsbrief