Dinsdag 9 februari werd het boek Online Reputatiemanagement van Alex van Leeuwen gelanceerd. In dit boek heb ik met twee hoofdstukken een bijdrage geleverd.
B2B
Samen met Robin Wollenberg van BAM schreef ik een hoofdstuk over reputatiemanagement voor een B2B-bedrijf. Met Robin heb ik veel samengewerkt en hij heeft met de Twitterende kraanmachinisten en het betrekken van Google Glass bij bouwprojecten ontzettend mooie cases opgezet en PR gehaald. In dit boek legt hij uit hoe hij te werk gaat.
Toekomst mediamonitoring
In het boek staan reputatiemanagementcases van onder andere Ikea, Rabobank, Ziggo, Hartstichting en ING. Zelf mocht ik het boek afsluiten met een blik op de toekomst. Waar staat mediamonitoring over tien jaar en wat zijn de trends? Hierbij betrok ik Snapchat-expert Saskia Wijsman, Utrecht Data School frontman Thomas Boeschoten, Diederik Broekhuizen van DeBesteSocial.nl Joost de Wit en Geert Vos van Media Distillery en Bram Koster van Marketingfacts. Als je benieuwd bent naar het boek kun je deze onder andere hier bestellen.
Benieuwd wat je er van vindt!