Een paar weken geleden belde Wilco de Ruiter van KroesKontrol op of wij (Buzzcapture) mee wilden werken aan een infographic rondom Prinsjesdag. Fuel Amsterdam zou het design maken en wij de data leveren. En zo geschiedde. Samen met drie studenten van de Utrecht Dataschool analyseerden wij alles wat online gezegd werd over Prinsjesdag.
Een pittige middag, maar we kunnen trots zijn op het eindresultaat. De infographic is uiteindelijk overgenomen door NOS op 3 en wordt vaak gedeeld op social media. Bekijk de infographic op groot formaat op het blog van Buzzcapture.
Een apart artikel over de hoedjes die ik twitterde naar de kamerleden in de top-3 meest populaire hoedjes leverde een retweet op van @Vera_bergkamp en een vermelding van @MarianneThieme:
@Buzzcapture @LeaBouwmeester @mariannethieme. Trots! En leuk om met jullie in de top 3 best gewaardeerde hoedjes te staan!
— Vera Bergkamp (@Vera_Bergkamp) September 17, 2013
En lees het artikel van NOS op 3 op hun site: