Vanaf 1 juni ga ik aan de slag als social media analist bij het AD en daardoor vertrek ik dus bij Buzzcapture.
Nieuwe uitdaging bij het AD
Vanaf 1 juni treed ik in dienst bij het Algemeen Dagblad. Daar word ik social media analist en ga ik werken aan de social media-strategie van het AD en de zeven regionale titels die onder het AD vallen.
Het is de grootste nieuwsorganisatie van Nederland met bijna 900 journalisten, een oplage van ruim 950.000 kranten en dagelijks gemiddeld 1,8 miljoen bezoekers online. De centrale redactie in Rotterdam verslaat nieuws en achtergronden voor AD, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, PZC en Tubantia.
Een belangrijk doel is om het maximale uit alle social media platformen te halen en de journalisten te ondersteunen hun artikelen zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen via social media. Een uitdaging waar ik enorm naar uitkijk.
Helaas betekent dit dat ik Buzzcapture na bijna vier jaar ga verlaten. Als social media analist heb ik voor heel veel mooie en grote merken mogen werken en een uniek kijkje in de keuken gekregen bij social media afdelingen van grote bedrijven. Ik ben enorm dankbaar dat ik veel vrijheid heb gekregen van Alex van Leeuwen om mediarapportages te maken, presentaties en gastcolleges te geven, veel te kunnen bloggen over mediamonitoring en Buzzcapture uit heb mogen dragen. Het was een fantastische plek met een leuk team en ik ben blij dat ik mijn steentje bij heb kunnen dragen aan de enorme groei die Buzzcapture de laatste jaren heeft doorgemaakt.
De komende weken wordt gekeken wie mijn rol gaat overnemen. Heb je interesse of vragen, neem dan zeker contact met me op. Ik ga nog een aantal weken hard aan de slag om in juni te starten in hartje Rotterdam!