Vrijdag ging de nieuwe site van Hart van Nederland live. Een site die zich puur richt op nieuws en iedere maand bij de 15 grootste nieuwsmerken van Nederland hoort. Net als bij RTL het geval was, is nieuws en shownieuws bij Talpa gescheiden op twee verschillende sites. Ik vroeg chef online Carmen Dorlo of ze kon vertellen wat er nieuw is aan de site:
‘Video heeft nog een veel grotere focus heeft gekregen op deze nieuwe website. We hebben bij Talpa natuurlijk enorm veel video-aanbod en video is enorm belangrijk voor Hart van Nederland (HvNL). Van eigen materiaal van verslaggevers tot beelden van andere Talpa-merken. En die konden we eerst nog net iets minder goed wegzetten. Nu hebben we losse videopagina’s waarbij de focus helemaal op beeld ligt en niet op tekst, en dat vind ik een erg mooie aanvulling op de artikelen die we hebben.
Daarnaast zijn we met het hele online team ook gaan kijken waar onze lezers echt behoefte aan hebben en hebben we die inzichten toegepast in onze nieuwe categorisatie. Met extra aandacht voor onze ‘beste van Hart’-categorieën (uitlegvideo’s, panel, podcasts en onze online only/social series). De eerste feedback is dat de site overzichtelijker is en dat is heel positief.’
Wil je dit soort berichten iedere zondag om 8u gratis in je mail? Schrijf je in voor mijn wekelijkse nieuwsbrief.