24 februari 2015
Interview op Radio 1
Op zaterdag 24 februari werd ik als Social Media Analist gevraagd om op Radio 1 (bij WNL op Zaterdag) uit te leggen waarom Twitter een handige manier is om een baan te zoeken. Als je wilt weten waarom Twitter een […]
Lees verder
16 januari 2015
Tweet over tentamen Hogeschool van Amsterdam gaat viral
Wow! Gisteravond attendeerde mijn vriendin me op een berichtje op Instagram. Op Instagram zie je snel populaire berichten binnen je netwerk. Omdat zij ook heel actief is als blogger wist ze dat dit typisch iets was voor mijn volgers. En dat blijkt wel uit […]
Lees verder
2 januari 2015
Aandacht voor Wie is de Mol blogs in NRC, Parool en DUIC
Vanmorgen was ik nog te horen op 3FM en inmiddels wordt het Wie is de Mol-blog ook overgenomen door NRC, Parool en DUIC.nl! Check hier de artikelen.
Lees verder
2 januari 2015
Live op 3FM bij Barend en Wijnand over Wie is de Mol
Na het afvallen van Pieter Derks gisteren in ging het blog van mijn Social Media Analyse helemaal los. Ik vrees dat het bezoekersrecord voor 2015 al is gevestigd en dit de rest van het jaar niet meer te overtreffen is. […]
Lees verder
1 januari 2015
Nieuwe “Wie is de Mol?” Social Media Analyse 2015
Op het Buzzcapture blog publiceerde ik vandaag mijn nieuwe Wie is de Mol-blog. Direct na plaatsing werd dit blog opgepikt als meest gedeelde Wie is de Mol-blog van vandaag door Current.ly. Check hier mijn analyse voor de 2015-editie!
Lees verder
31 december 2014
Notering in top-50 Marketing bloggers van Nederland
Op de website van OnlineMarketingblogs.nl wordt bijgehouden welke artikelen het meest gedeeld zijn via Social Media. Ook houdt de site een ranglijst bij van auteurs waarvan de blogs het meest gedeeld worden. Vorig jaar stond ik op plek 82 en […]
Lees verder
27 december 2014
Nieuw blog: Contentkalender 2015 op Marketingfacts
Voor een Social Media Manager is het belangrijk in te spelen op vragen die spelen in het land. Daarom is het goed nu alvast na te denken over wat je in 2015 gaat doen. Bij Buzzcapture hebben we als kerstcadeau, […]
Lees verder
7 december 2014
Presentatie voor personeelsbijeenkomst Hartstichting
Dinsdag 17 november werd ik door Daan Zeelt gevraagd een presentatie te geven bij een personeelsbijeenkomst van de Hartstichting. Zij hadden een kickoff voor 2015 en wilden geïnspireerd raken door de mogelijkheden van Social Media Monitoring.
Lees verder
31 oktober 2014
“Je staat op GeenStijl!”
Opeens kreeg ik uit allerlei hoeken berichten dat “ik op GeenStijl stond”. Dan schrik je toch even, maar gelukkig bleek het om mijn onderzoek naar het aantal Social Media gebruikers te gaan.
Lees verder
30 oktober 2014
Aantal Nederlandse gebruikers op Social Media in laatste tien jaar
Hoeveel Nederlanders gebruiken Social Media? Voor presentaties of gastcolleges is het altijd handig om hier een actueel overzicht van te hebben. Omdat er geen site is waar ik dit makkelijk terug vond, heb ik zelf een overzicht gemaakt. Eerder dit […]
Lees verder
29 oktober 2014
Presentatie Utrecht Data School
Tijdens de vierde editie van de Utrecht Data School, mocht ik namens Buzzcapture een presentatie geven over wie we zijn en wat we doen. Hierbij liet ik zien waarom dataonderzoek zo ontzettend boeiend is en wat studenten er aan hebben.
Lees verder
25 oktober 2014
Interview in Het Parool
Naar aanleiding van mijn Expeditie Robinson analyses die deze week bleken te kloppen, belde het Parool voor een interview op dat zaterdag 25 oktober in de krant verscheen. Lees hier het artikel.
Lees verder
24 oktober 2014
Spoilervrije versie Expeditie Robinson analyse op Marketingfacts
Gisteren viel in de achtste aflevering van Expeditie Robinson de vijfde deelnemer af die ik vooraf in een Social Media analyse had voorspeld. Hiermee is de analyse volledig juist en heb ik gisteren extra biertje open getrokken. Speciaal voor iedereen […]
Lees verder
24 oktober 2014
Spoilervrije versie Expeditie Robinson analyse op Marketingfacts
Gisteren viel in de achtste aflevering van Expeditie Robinson de vijfde deelnemer af die ik vooraf in een Social Media analyse had voorspeld. Hiermee is de analyse volledig juist en heb ik gisteren extra biertje open getrokken. Speciaal voor iedereen […]
Lees verder
6 oktober 2014
Gastcollege Big Data analyse op Haagse Hogeschool
Net als vorig jaar werd ik door Wim Hoogland uitgenodigd voor een gastcollege op de Haagse Hogeschool in Delft. Bij de minor Digitale Communicatie wordt vooral inzicht verkregen in de mogelijkheden en de voor- en nadelen van verschillende vormen van digitale […]
Lees verder
29 september 2014
Interview Brabants Dagblad over Twitterende burgemeesters
Op zaterdag 20 september verscheen een artikel in het Brabants Dagblad over Twitterende burgemeesters. De journalisten van het artikel belden mij voor meer informatie naar aanleiding van de Burgemeesterindex. Lees hier het hele artikel.
Lees verder
21 september 2014
Presentatie HSMAI over impact en kansen online reviews op 23 september
Door Hans Poortvliet ben ik gevraagd een presentatie te geven tijdens de bijeenkomst “Love @ First Site – over de impact en kansen van reviews, online persuasion en meer.” in het World Hotel Bel Air in Den Haag op 23 september. […]
Lees verder
18 september 2014
Ieder uur aanschuiven bij BNR tijdens Prinsjesdag
De derde dinsdag van September mocht ik ieder uur aanschuiven bij BNR Nieuwsradio, live vanuit Nieuwspoort in Den Haag. Namens Buzzcapture deed ik verslag van alles wat online besproken werd, aan tafel bij de ministers. Een bijzondere dag.
Lees verder
18 september 2014
Ieder uur aanschuiven bij BNR tijdens Prinsjesdag
De derde dinsdag van September mocht ik ieder uur aanschuiven bij BNR Nieuwsradio, live vanuit Nieuwspoort in Den Haag. Namens Buzzcapture deed ik verslag van alles wat online besproken werd, aan tafel bij de ministers. Een bijzondere dag.
Lees verder
12 september 2014
NIMA Masterclass Social Media Monitoring
Door Arne Keuning werd ik uitgenodigd om een presentatie te geven tijdens een Master Class Social Media Monitoring en Webcare van de NIMA, dat zij samen met Marketingfacts organiseerden. Op 12 september mocht ik de groep een “Masterclass” geven.
Lees verder