31 mei 2013
Artikel over online buzz #DWDD op Marketingfacts
Vrijdagmorgen 31 mei wilde ik een blogje schrijven over de laatste aflevering van DWDD. Terwijl ik aan het schrijven was, merkte ik dat het een artikel was dat een groter podium verdiende. Daardoor mailde ik Bram Koster van Marketingfacts en […]
Lees verder
31 mei 2013
Artikel over online buzz #DWDD op Marketingfacts
Vrijdagmorgen 31 mei wilde ik een blogje schrijven over de laatste aflevering van DWDD. Terwijl ik aan het schrijven was, merkte ik dat het een artikel was dat een groter podium verdiende. Daardoor mailde ik Bram Koster van Marketingfacts en […]
Lees verder
22 april 2013
90% van Tweede Kamerleden actief op Twitter
Na de Burgemeesterindex en het Social Media Jaaroverzicht gaat mijn derde datavisualisatie over het Twittergedrag in de Tweede Kamer. Van alle Kamerleden is namelijk 90% actief op Twitter, een goede reden om een blog te gaan schrijven. Drie maanden na […]
Lees verder
31 maart 2013
Op de foto met favoriete boek bij Jaap van de Klomp
Op een koude winterochtend ben ik op de foto gegaan bij de Utrechtse fotograaf Jaap van de Klomp. Via mijn vriend Anton werd ik benaderd voor deze serie om je goede boeken te laten ontdekken.
Lees verder
19 maart 2013
Retweet record op Twitter: Mijn auto is gestolen
Om kwart over zeven op maandagochtend wilde mijn vriendin naar haar werk gaan met onze auto, maar bleek de auto te zijn gestolen. We hadden de auto pas twee maanden en de auto was hier niet voor verzekerd. Een behoorlijke […]
Lees verder
4 maart 2013
Interview in AD / Rotterdams Dagblad
Door Simone van Zwienen werd ik gebeld naar aanleiding van de Burgemeesterindex die ik maakte voor Buzzcapture. Het artikel verscheen in het AD / Rotterdams Dagblad met quote. Lees hier het hele artikel
Lees verder
4 maart 2013
Interview in AD / Rotterdams Dagblad
Door Simone van Zwienen werd ik gebeld naar aanleiding van de Burgemeesterindex die ik maakte voor Buzzcapture. Het artikel verscheen in het AD / Rotterdams Dagblad met quote. Lees hier het hele artikel
Lees verder
21 februari 2013
Voorbeeld succesvolle tweet: direct na eindsignaal
Als blogger en social media analist heb je geluk als je van voetbal houdt. Want als jij je hebt verheugd op een avondje Milan-Barcelona in de Champions League en de NOS zendt de totaal onbelangrijke (in mijn ogen dan) wedstrijd […]
Lees verder
14 februari 2013
Scoren op Valentijnsdag
Als je een groot publiek wilt bereiken door te bloggen is het een voordeel als je groot voetballiefhebber bent. Dan weet je namelijk wat er leeft en kun je op de actualiteit inspelen. Zo besefte ik dat een Ajax-supporter op […]
Lees verder
17 januari 2013
Blog geschreven voor Social Media Club Amsterdam
In Nederland zijn er inmiddels tientallen Social Media Clubs. Deze meetups organiseren maandelijks een bijeenkomst met leuke sprekers over verschillende onderwerpen. Als je wilt kun je ook bloggen voor het event. In Amsterdam was er nog niemand voor de januari […]
Lees verder
31 december 2012
Social Media Jaaroverzicht 2012
Het jaar 2012 is bijna voorbij. Voor Marketingfacts blikte ik terug op dit jaar waarin veel hoogte- en dieptepunten zijn gedeeld via social media. Trending topics wisselden snel: Elfstedenkoorts, sportzomer, verkiezingen, Project X en Serious Request. Dankzij de nieuwe ‘Timeline’ van Buzzcapture […]
Lees verder
6 december 2012
Eerste datavisualisatie: De Burgemeesterindex
Toen ik door Alex van Leeuwen aangenomen werd bij Buzzcapture werd in mijn functieomschrijving opgenomen dat ik huisblogger zou worden. Eigenlijk moet ik dus blogs schrijven waarmee het product van Buzzcapture opvalt in de media. Het product van Buzzcapture is […]
Lees verder
16 juni 2012
Masterthesis: Positieve review geloofwaardiger op social media dan op reviewsite
Online reviews zijn erg belangrijk geworden voor de consument en daardoor ook voor bedrijven. Doordat de commerciële belangen van reviews groot zijn, staan er partijen op die positieve online reviews verkopen voor jouw bedrijf en negatieve reviews voor de concurrent. […]
Lees verder
7 februari 2012
Deelname aan de quiz van VI Radio
Enkele weken geleden schreef ik me in om deel te nemen aan de quiz van VI Radio. Maandagmorgen werd ik plotseling gebeld of ik mee wilde doen en even later was ik te horen in de uitzending. De hoofdprijs was […]
Lees verder
15 september 2011
Een zomer Social Media Monitor bij Social Embassy
Als Social Media Analist van Social Embassy heb ik een groot deel van de zomer van 2011 doorgebracht als onderzoeker van de Social Media Monitor. Tijdens mijn pre-master en master Communicatiewetenschap wilde ik graag een stage lopen om ervaring op […]
Lees verder
3 augustus 2011
Hoofdrol in filmpje medezeggenschapsverkiezingen HU
Samen met mijn broer Diederik maakten we een promotiefilmpje voor de medezeggenschapsverkiezingen op de Hogeschool Utrecht (HU). Het filmpje draaide op alle hogescholen en gelukkig had het ook effect, er stemden veel meer mensen dan normaal op de medezeggenschapsraad.
Lees verder
13 juli 2011
Verhalende nieuwsberichten worden beter gewaardeerd dan statistische (pre-master scriptie)
Statistiek kan veel toevoegen aan een nieuwsbericht, maar is vaak nietszeggend als de context ontbreekt. ‘Het aantal overvallen is dit jaar gedaald’ is een bericht dat op NU.nl verscheen, maar ook veel overgenomen werd door andere media. Er zijn zoveel […]
Lees verder
16 juli 2010
Enige Nederlander die blij is met Spanje als WK-winnaar
Door de geweldige goal van Iniesta in de WK-finale won ik een reis naar Zuid-Afrika voor twee personen bij de regionale krant Het Kontakt! Als Nederland gewonnen had, dan had ik niets gehad. Stiekem was ik dus behoorlijk opgelucht toen […]
Lees verder