Vandaag publiceerde Newcom haar jaarlijkse social media cijfers in Nederland weer. Dat betekent ieder jaar weer een update van bovenstaande grafiek. Bij mijn werk als social media analist bij Buzzcapture zocht ik alle beschikbare cijfers bij elkaar en kwam zo tot een goede trendlijn en elk jaar update ik deze met de cijfers van Newcom.
Deze werden gisteren ook gepubliceerd in het AD en traditioneel ook door Danny Oosterveer op Marketingfacts. Opvallende zaken uit het rapport van dit jaar: Nederlanders voelen massaal een gevoel van onbehagen door het gebruik van sociale mediaplatforms. LinkedIn is opvallend genoeg de grootste groeier en Threads blijkt nog geen grote bedreiging voor X.
De cijfers betekenen ieder jaar weer een update van de social media cijfers in Nederland in bovenstaande grafiek. Ieder jaar update ik bovenstaande grafiek en natuurlijk valt Hyves op. Tot 2009 was de dansende banaan de grootste van Nederland en iedereen boven de 30 heeft flink wat krabbels gezet.
Deze werden vandaag ook gepubliceerd in het AD en traditioneel ook door Danny Oosterveer op Marketingfacts. Opvallende zaken uit het rapport van dit jaar: Nederlanders voelen massaal een gevoel van onbehagen door het gebruik van sociale mediaplatforms. LinkedIn is opvallend genoeg de grootste groeier en Threads blijkt nog geen grote bedreiging voor X.
Dit artikel verscheen eerder in deze gratis nieuwsbrief. Ook gratis ontvangen? Schrijf je hier in!