Vorige week werden de The Best Social Awards alweer voor de 10e keer uitgereikt. Een aantal jaar mocht ik in de jury zitten en ik volg de site van The Best Social altijd met veel interesse. Vanwege het jubileum leek het me leuk oprichter en organisator Diederik Broekhuizen eens te vragen hoe ermee gaat.
Diederik, hoe verliep de 10e editie?
‘De 10e editie verliep erg goed. Wil geen Ivo Niehe-tje doen, maar alle reacties waren positief, de exposure enorm en het was zeker weten onze grootste editie ooit. Eigenlijk zijn we op alle vlakken heel tevreden. Na 3 pittige edities door COVID denk ik dat we een waanzinnige xxl editie (online en offline) hebben neer gezet, waar we met het team achter de schermen 1,5 jaar heel hard aan gewerkt hebben, dus het was geweldig alles samen te zien komen.’
Welke veranderingen heb jij in die 10 jaar op social gezien?
‘Wow, tja wat niet. Er is veel veranderd, veel professioneler geworden, social is natuurlijk allang geen bijzaak meer. Mensen zijn onze prijzen ook veel serieuzer gaan nemen, het doet er in die zin gewoon veel meer toe. Vijf jaar geleden riepen mensen nog tegen me: social is dood, maar dat is natuurlijk echt onzin. De stagiairs van toen zijn nu de managers, de managers van toen hebben nu een yoga retreat of zijn passé. Er zijn enorme verschuivingen geweest, ook natuurlijk qua platforms. Nu is alles TikTok en Insta en over een paar jaar is dat vast weer anders. De veranderlijkheid vind ik nog steeds erg leuk, maar maakt het soms ook heel vermoeiend. Want je moet bijblijven, bijwerken, bijschaven, updaten, etc. Daarom was ik zelf dit jaar ook blij met de juiste partners samen te werken, zodat wij ook scherp en fris blijven’
Hoe gaat het met de site van The Best Social?
‘The Best Social Media gaat goed! Vorig jaar hadden we gemiddeld 2 miljoen unieke bezoekers per maand, slechts iets lager dan in 2022. En dat terwijl ons Facebook bereik flink instortte. Dit hebben we gelukkig terug gepakt met Google Discover. Ook zijn we enorm gegroeid met onze Branded Content tak, waar we bijvoorbeeld samenwerken met Lebara, Videoland, Hema en Alllianz Direct. Qua omzet is het gehele platform de afgelopen 2 jaar onze meest winstgevende tak. Tevens is ons social bereik nog steeds erg hoog, met op Instagram zo’n 5 miljoen wekelijkse weergaves en afgelopen week hadden we meer dan 1 miljoen views op TikTok dankzij de clipjes van The Best Social Awards.’
Wat zijn je plannen voor de komende 10 jaar?
‘Blijven door evolueren, creativiteit stimuleren, meebewegen met de complexe wereld, innoveren en daarmee een social impact maken’
Terugkijken 10e editie van The Best Social Awards
De show is terug te kijken via YouTube.
Dit artikel verscheen ook in mijn nieuwsbrief. Wil je dit soort nieuws iedere zondag ook gratis in je mail? Schrijf je hier in!