Jaap is social media analist bij AD.nl. Jaap struint social media af op zoek naar landelijk en regionaal interessant nieuws en probeert dit daarna via zoveel mogelijk kanalen onder de aandacht van de juiste mensen te krijgen. Hoe spoor je berichten op die boven het digitale maaiveld uitsteken? En hoe kun je zelf zorgen dat jouw boven dat maaiveld uitsteekt? Bij het AD wordt inmiddels met meer dan 50 kanalen gewerkt op social media, hoe kun je overzicht houden wat er op die pagina’s gebeurt? Hij laat zien welke manieren er zijn om alle inspanningen die je op social media doet meetbaar te maken en deze kunt rapporteren. Na een master Communicatiewetenschap werkte Jaap vier jaar media- analist bij Buzzcapture en daar maakte hij rapportages voor bedrijven als Heineken, ING en Vice. Ook speurt hij ieder jaar dankzij social media de afvallers op van populaire tv-programma’s als Wie is de Mol? en Expeditie Robinson.
Jaap is oprichter van De Digitale Chef en laat merken digitaal groeien.
Maandelijks schuift hij aan bij het Mediaforum van Radio 1 als online expert en tot februari 2023 was hij chef Digitaal bij AD.nl.
Laat een reactie achter