De zoektocht naar een bedrijfsnaam

Per 1 februari 2023 begin ik voor mezelf en daar hoort natuurlijk een nieuwe bedrijfsnaam bij. Via Twitter kreeg ik ruim 50 suggesties binnen en in dit blog lees je een verzameling.

Dit weekend maak ik in mijn nieuwe nieuwsbrief de naam bekend. Schrijf je hieronder alvast in, dan weet je het als eerste!

Abonneer

* indicates required

Wat kun je van de nieuwsbrief verwachten?

In deze nieuwsbrief ontvang je wekelijks opvallende zaken die gaan over nieuws op het snijvlak van data en (online) media.

Dit weekend lees je wat de bedrijfsnaam is geworden, hier alvast een greep uit de reacties:

En daar kwamen de reacties:

Van Zessen klaar

En veruit de meest getipte naam heeft met het oude gezegde Van Zessen Klaar te maken. Volgens Onze Taal kun je als je van zessen klaar bent, uitstekend redden. Je bent doortastend, kunt goed problemen oplossen, laat je niet uit het veld slaan en staat altijd klaar om in actie te komen. Vermoedelijk heeft mijn betovergrootvader hier goed over nagedacht bij het bedenken van zijn naam. Mijn vader gebruikte de naam trouwens wel in het door hem opgerichte Autobedrijf Van Zessen.

En natuurlijk vroeg iemand ook aan Chat GPT wat de naam moest worden:

Erg blij met zoveel reacties, heb je nog een betere suggestie? Laat het hieronder weten in de comments en nogmaals, wil je weten wat de naam wordt (of wil je gewoon de nieuwsbrief) schrijf je hieronder in:

Abonneer

* indicates required

O ja, en de afbeelding bovenaan is gemaakt via Dall-E 2, oftewel via kunstmatige intelligentie.

Over Jaap 218 Artikelen
Jaap is oprichter van De Digitale Chef en laat merken digitaal groeien. Maandelijks schuift hij aan bij het Mediaforum van Radio 1 als online expert en tot februari 2023 was hij chef Digitaal bij AD.nl.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*