NIMA Masterclass Social Media Monitoring

Door Arne Keuning werd ik uitgenodigd om een presentatie te geven tijdens een Master Class Social Media Monitoring en Webcare van de NIMA, dat zij samen met Marketingfacts organiseerden. Op 12 september mocht ik de groep een “Masterclass” geven. 

Op deze dag werden o.a. de volgende vragen beantwoord:

  • Wat is social media monitoring en hoe kun je dat toepassen voor je organisatie?
  • Wat kun je door middel van social media monitoring verzamelen aan data en hoe kun je dat vervolgens in de praktijk toepassen?
  • Hoe richt je social media monitoring in om vervolgens via webcare de dialoog met klanten aan te gaan?
  • Hoe kun je het effect van je campagnes monitoren? Of hoe bepaal je het effect van een negatief bericht in de media? Welke inzichten kun je vanuit social media vergaren.

Daarnaast worden met interactieve opdrachten de strategische inzet van social media monitoring & webcare voor je eigen organisatie behandeld.

SPREKERS

Naast Buzzcapture zijn er presentaties van Upstream, R2 Research, Hogeschool van Amsterdam en ANWB. Het volledige programma is hier te vinden.

Heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van de NIMA Master Class, neem dan contact met me op of stel je vragen direct aan mij via Twitter.

 

 

Deel dit artikel

Over Jaap 204 Artikelen
Social Media analist bij het Algemeen Dagblad (AD.nl) met passie voor dataonderzoek. Werkte voor veel bedrijven als dataonderzoeker bij Buzzcapture en Social Embassy. Gastspreker en trainer op gebied van social media analyses.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*